onsdag den 30. november 2011

OOOOOluf ar står oner a mistelten.....

Ja så er julen endelig kommet :-) og nej min stue kan ikke matche Gertrud Sands udsmykkede stue.. Men jo nisserne er dukket frem og hygger i hele huset....
Elsker julen og alt det der følger med bagning, klippe klistre, nissehuer, juletræer og efter jeg fik børn, ungernes uspolerede forventning og glæde til at nissen kommer med gaver hver dag og juleaften med træet som højdepunktet.... Det er da en dejlig ting, som jeg hvert år glæder mig til.
  Nu vi er ved julen, så nævnte jeg for et stykke tid siden at jeg havde været til hobbymesse i Fredericia, og der købte jeg strimler til stjerner. Jeg elsker simpelthen at lave stjerne og fandt nogle der var vildt søde og stadig juleagtige. Jeg er meget "gammeldags" hvad julen angår, den skal være RØD og GULD med et hint af GRØN og HVID. Jeg kan virkelig ikke falde på halen over lilla, sort, orange og diverse andre farver på julepynten, det passer sig bare ikke.... Med mindre man har en bo bedre hjem, og det har jeg ved gud ikke, og det ønsker jeg heller ikke. Man skal kunne se at man lever og at der bliver levet :-)
Nå men de stjerner er her
De store er 11 cm i højden , mellem er 7 cm og de små er 4 cm og de passer da bare så fint til en troldehasselgren fra min mormors have.

Jeg har også været til en inspirationsmøde med  Odense Marcipan... Det var ok, fik lidt tricks og ideer, og selvfølgelige blev der brugt lidt penge :-) Uha han havde den fedeste arb.kuffert, med alt hvad en kagebage glad tosse kunne ønske sig ;-) men han gik ikke langt fra den, så jeg var nød til at betale mig fra det ;-) Det blev til nogle tyller til at sprøjte marcipan ud med, sådan over og under del til at lave stænger med fyld, kransekage  og 2 stjernetyller

Ja det stod jeg da lige og manglede, når det nu skulle være :-) jow jow...

Vil slutte af med et billede at uundværlige ting jeg faldt over på et julemarkede på Herregaarden Lundegaard ved Broby på fyn, det er værd at besøge og super hyggeligt.
Fantastiske kirsebær produkter fra Selleberg ( kan også købes på deres hjemmeside), en alkoholfri gløgg ( har nu ikke noget mod en voksen udgave, men den her smager mega godt), kirsebær sovs og sidst men ikke mindst en kirsebær sirup, hvilken jeg glæder mig til at prøve. Kan bruges på is, pandekage ja alt næsten. Den skal helt sikkert afprøves i en cupcake opskrift, sysler med en ide :-) I skal nok hører nærmere..
Så er der to poser med øko chokolde knapper, det kan man jo altid bruge, ik.
Brændte mandler hører altså bare julen til, sådan er det bare.
Og sidst men ikke mindst, en blok med hvid chokolade og rå lakrids stykker i, uhm det er tæt på himlen :-) jeg elsker chokolade og lakrids, det er en perfekt kobi. Men et lille stykke er nok til at tilfredsstille lysten så den er meget holdbar ;-)  hvilket er godt for den var ikke billig... ( 65 kr for et stykke chokolade !!!) Den er gemt langt væk fra mandens næse... Kun til mor her ;-)
 Ja det var så lige en tur min verden... Skal bliver bedre til skrive hyppigere, så I ikke drukner i mine lange romaner...
Men som altid, pas på jer selv, vi snakkes ved.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar