søndag den 20. november 2011

32 tsk kanel i muffins er da helt normalt...

er det ikke ???? Min hjerne ( eller mangel på samme) var ikke i tvivl da jeg stod og skulle lave muffins til tøsens julespejdertur.... selvfølgelig stod der da 32 tsk i min opskrift ( som jeg selv har rettet til og derfor bare skrevet et 3 tal ved siden af 2 tallet og bagt før) og da jeg lavede dobbelt portion, var 64 tsk kanel heller ikke forkert, vel ..... Hallo fru Hansen vågn lige op..... så da mor her havde puttet små 20 tsk kanel  begyndte der endlig at blink en lille lampe, der pludselig havde dimensioner af alarmberedskab i højeste grad....... For fanden da også og det hele var blandet sammen.... Nå men vi prøver tænkte jeg.. om ikke andet kan de vel bruges til romkugler eller noget.... og voila de kunne skisme spise uden at man fik en kaneloverdosis... meeen det er ikke noget der skal prøves igen..  De fik også et ordentlig lag glasur for at dulme kanelsmagen... og så lige nogle fondant juleting, der pludselig tog meget længere tid at lave end jeg havde regnet med.. Men sådan  er det jo altid :-)
 Men ungerne syntes de var vildt seje så er det jo besværet værd :-)
Har brugt nogle miniudstikker jeg har købt hos Specialkøbmanden... undtagen kristtjørn bladene, de er lavet i hånden.. ØNSKER MIG SÅDAN EN DIMS TIL AT STIKKE DEM UD MED.... 

Nå men et andet projekt jeg også har fået afprøvet er.... Uhm TIRAMISU med amaretto likør......
     Den fede slørede effekt på billedet får man, hvis man lade sit kamera ligge i en kold bil og ikke har tålmodighed til at lade det  få varmen.....
    Serverede det til dessert Mortensaften og det var bare godt :-) Den lille portion er en smagesprøve til mig.. Har aldrig lavet det før. så var da lige nødtil at teste det inden det blev sendt for kaninerne :-) og spist det hele selv, næsten.... den lille var vild med cremen så ham slap jeg ikke helt for ;-)  dejlig og nem opskrift fundet på nettet, den kommer snart :-)
Nå men over and out for i aften.. Pas på jer selv derude :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar