fredag den 30. september 2011

Tiden flyver...

... afsted med en fart jeg ikke bryder mig om.
Syntes ikke det er så længe siden jeg skrev sidst, men snydt..
Jeg er i gang med de bøger jeg lånte og de er rigtig gode.. Har læst den første lille bandit på små 600 sider og er nu igang med efterfølgeren på samme side antal den bliver jeg færdig med her i weekenden..
  Derudover har jeg sørme også fået bagt lidt, juhu, det blev dem på arbejde der var heldige :-) Banancupcakes med kakaofrosting pyntet med fondant sommerfugle og små hjemmelavede fondant bananer   :-)

  Vaniliecupcakes + banancupcakes

195 g mel
200 g sukker
1½ tsk bagepulver
1/4 tsk salt
113 g usaltet smør ( man kan godt bruge saltet, det er en smagssag) stuetemp.
1 æg stuetemp.
2 æggeblommer stuetemp.
1 stang vanilie ( 1½ tsk vanilieessens)
120 ml cremefraiche eller ren yoghurt
hertil tilføjede jeg 2 meget modne bananer og voila banancupcakes...

I en skål blandes mel, sukker, bagepulver, salt og vanilie.
Tilføj smør, æg, æggeblommer og cremefraiche.( og banan)
Pisk det hele sammen med en elpisker eller røremaskine. Fordel dejen i papirsforme og sæt i ovnen.
Bages i 20 - 25 min ved 177 grader i alm ovn, det bliver ikke rigtigt i varmluft ovn, har prøvet :-(
Der bliver ca 16 stk ud af en portion...

Det var kanon hyggeligt at sidde og nørde lidt igen, det var blevet alt for længe siden sidst.
Grunden til dette er vores elev, hun var ikke helt klar over hvad fondant var, så der var jo ikke anden udvej end at lave noget og når man nu var igang, så blev det til nogle små bananer, hvilket var rigtig sjovt at lave :-) fik også lavet lidt ekstra pynt til skabet, i tilfælde at uventet gæster...
har taget billeder af dem, men mit telefonkabel er stadig MIA så tålmodighed tålmodighed.... Hvilket jeg selvfølgelig ikke har når det gælder mine billeder, så nu vil jeg have et rigtig kamera..
Nå men skriver snart igen, pas på jer selv :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar