mandag den 12. september 2011

Nye bøger og vegetar mad...

Starter med vegetar maden.
Sad i går og søgte lidt på kartoffelfrikadeller, og andet godt.. Elsker at surfe opskrifter :-) og faldt over en dejlig vegetarblog som er skrevet af Kirsten Skaarup, syntes I skal kikke på den http://kodfrifredag.wordpress.com. Det er nogle rigtig gode opskrifter og rigtig flotte billeder :-) Hun har også skrevet en del bøger, hvilket jeg jo selvfølgelig lige ville kikke på når jeg nu skulle på biblioteket alligevel..
Jeg har nemlig en ide om at indlemme flere grønsager i vores mad og på en anden måde end bare at koge dem. Så jeg vil prøve med 2 dage om ugen der er vegetardage. Ikke at manden var helt imponeret over den ide, men det bliver han nødtil, så længe det er mig der står for madlavningen ;-)
Nå, men her til aften endte jeg ud med at lave Kartoffelfrikadeller, avocadomos, og Kirstens salat af perlebyg med majs og græskarkerner + svigermors hjemmebagt brød UHM MUMS og tullepigen ( den stor) syntes det var rigtig godt, bøllebanditen ( den lille) var ikke helt med på ideen, da han er mest til rene ting ( det må helst ikke være blandt sammen) så han fik majs og agurk for sig. Manden bliver svær at omvende, men det skal nok komme. tror jeg  måske...
   Var så på biblioteket idag, elsker at komme der alle de bøger der gerne vil læses :-) fandt også efter lidt søgen de bøger Kirsten har skrevet og fik lånt den der hedder " det kærlige køkken" masser af fif, opskrifter og dejlige billeder der får munden til at løbe i vand.......
Fandt også en bog af Signe Wenneberg, hun har haft en tvprogram om haver engang.. Nå men hun har skrevet en bog der hedder "komsammen" og er deles opskriften, men også en opsang til alle os der har "for travlt" til gæster, og kommer med nemme løsninger og dejlige historier om det at invitere gæster på mad og hygge... uden at man behøves at få præstationsangst, men husker at nyde det at have gæster..
    De sidste bøger er nogle jeg bare faldt over på hylden, de er åbenbart en del af en triologi, hvilket jeg ikke har noget imod ( selvfølgelig havde de kun de to første hjemme men sådan er det jo). De er skrevet af Kathleen McGowan og den første hedder Den udvalgte og nr 2 hedder Kærlighedens bog, det er sådan en blanding af historie/spænding som jeg finder tilfredsstillende.. Skal nok fortælle mere om dem når de er kværnet :-)
Nå men slut for denne gange, til vi mødes igen, pas godt på dig selv :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar