lørdag den 10. september 2011

Opskriftskabet...

.... fik sig lige en overhaling her til formiddag. Egentlig var jeg på jagt efter mit kabel til min telefon, så jeg kan få langt nogle kagebilleder herind, men det har dælme gemt sig godt :-/
 Nå men fik ryddet op i diverse bøger, hold op hvor havde jeg mange slankeblade liggende og det er da ikke fordi jeg ikke kunne tåle at mist nogle kilo.
 Men nu kan det godt være det bare er mig, men hver gang jeg får dette ønske om at blive gode venner med badevægten, så går det fint et stykke tid. Men lige så stille kommer det snigende... en ubærlig lyst til alt det "forbudte" og manden skal altid have kage,chips,slik osv lige når man sidder i hjørnet af stuen og kæmper med abstinenser ... Det er squ uretfærdigt for min rygrad, minder meget om en regnorms, så plob så sidder jeg der med alt det forbudte og gnækker " my precious my precious".....
Nå men det var lige et sidespring, idag har jeg desuden afprøvet en opskrift, chokolademuffin med kirsebær som jeg skal have med til min lillebrors føsdag.... familien er altid prøveklude når jeg finder på noget nyt, men har spurgt om lov :-)


Chokolademuffins med kirsebær


1 vaniliestang eller 1 -2 tsk vaniliesukker
150 gr sukker
3 tsk bagepulver
8 spsk neutral olie, evt raps eller solsikke
2 dl mælk
1 æg
4 spsk kakao
1 plade mørk chokolade ( ca 180 - 200 gr) groft hakket
1 glas dessert kirsebær  minus væsken
250 gr hvedemel


Det hele blandes sammen dog først melet til sidst..
Fyldes i forme ca 14 -15 stk alt efter størrelse og mængden af fyld.
Bage ca 15 - 20 min, min ovn er meget underlig og jeg skal altid sætte uret til 5- 10 min før da den bager lidt som vinden blæser.. men det er jo ikke det store problem når jeg ved det :-)
ja så fandt jeg endelig en måde at få mine billeder lagt ind på :-)
 Første billede er inden de kom i ovnen. Det næste er de færdige :-) trylle trylle

Ingen kommentarer:

Send en kommentar