onsdag den 14. september 2011

Kagebilleder

Dette er de første kager jeg lavede som jeg har husket at tage billede af ;-)


min første fondantkage homemade lysbund m. hindbærmousse og tobleronecreme smurt op med smørcreme



tullepigen havde fødselsdag og hun ville have cupcakes, vanilie med hindbærfrosting efter opskrift fundet hos Annette der har Annettes Kager http:/www.annetteskager.com , hun har rigtig mange gode opskrifter og er altid fuld af gode råd til novicer som mig :-)

Sommerfuglen/blomsterne er hvid chokolade.
Dagen efter føsdagen måtte jeg jo have med til mine kollegaer, hvilket de ikke havde noget imod. Endnu engang vaniliecupcakes nu med dobbeltfrosting kakao/vanilie endnu en af Annettes opskrifter
:-)


Nummer 2 og 3 fondantkage, de er lavet til en fælles føsdag for min mor og hendes mand. Den orange (hjemmelavet fondant) er Mud cake med citron/lime mousse, opsmurt med chokoladesmørcreme.

Arme, ben og hovede er fordi min mor laver dukker og hun har ofte diverse dele liggende i hele huset.
Sommerfugle er lavet med mine nye plugs, genialt værktøj. Roserne har jeg selv lavet


Ja denne siger vist sig selv. Min mors mand elsker cola og derfor fik han en "prop" rød hjemmelavet fondant og royal icing. Homemade lysbund m. hindbærmousse og toms skildpaddecreme ( igen inspireret af Annette )

Det var det for nu, har flere billeder at dele med jer :-) de skal nok komme..
 Pas på jer selv


Ingen kommentarer:

Send en kommentar