søndag den 8. januar 2012

Søndags lækkerier..

Så fik jeg endlig taget mig sammen og kom i bagekøkkenet :-) hvilket var længe savnet kan jeg godt mærke.. Det var rigtig hyggeligt.
Det blev til nogle cupcakes jeg har gået og rumsteret med det sidste stykke tid, og nu skulle det lige være.
 Vanilie cupcakes med Kirsebær på toppen :-)
På begge billeder har jeg brugt en M1 tyl til smørcremen. Det sidste billede mit forsøg på at lave en rose swirl, her starter man indefra og ud. Skal vist lige øve mig noget mere :-)
Jeg har brugt opskriften på vanilie cupcakes og så har jeg pisket
130 g smør stuetemp.
7 dl flormelis
vaniliekorn fra 1 stang vanilie,
derefter har jeg tilsat ca ½ flaske kirsebærsirup fra Selleberg. Det købte jeg på et julemarkede, men de har en hjemmeside hvor man kan bestille deres lækre kirsebær produkter.
et par dråber rødfrugtfarve for lige at give den rette farve og voila. UHM nam nam :-)
De små blomster har jeg købt hos Specialkøbmanden :-)

Jeg roder også med en kage til min søn, der snart bliver 5 år. Han ønsker sig en traktorkage, så det projekt er jeg ved at forberede sådan mentalt. Regner med at prøve bage en traktorkage i næste uge, det har jeg nemlig aldrig prøvet før, så mor her skal lige øve sig :-) Resultatet, godt eller skidt, skal I nok få at se.
Indtil da pas på jer selv derude :-)


Opdatering: Søndag aften :-)

Har lavet marengs af de overskyende hvider fra cupcakes´ne.. Har aldrig prøvet det før, men det er ikke sidste gang det sker... Det da for let :-)

2 æggehvider ( mine var ikke past.)
1½ dl sukker
lidt pynt,
hvider piskes stive og derefter drysses sukkert i lidt efter lidt. Super nemt :-)
Delte portionen i tre og kom lidt cacaopulver i den ene, blå frugtfarve og rød frugtfarve i de andre, sådan på gefüle... puttede det i fryseposer, det var lige hvad jeg havde, klippede hul og sprøjtede dem ud i den størrelse jeg nu lige syntes de skulle have. Pyntede dem og så
1 time i oven ved 100 grader og voila kyskager :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar