mandag den 3. juni 2013

Minnie mouse..

er min første kage til nogen udenfor familien, så det var lidt spændende.
De havde et ønske om en kage med Minnie Mouse tema, så det passede til tallerkener og krus ved fødselsdagen. Så næsten frie hænder :)
Jeg sagde ja, og så tænkte jeg hvordan pokker klare jeg den :)

Men internettet er en fantastisk opfindelse, så efter at have søgt og kikket mange billeder, blev jeg enig med mig selv om et design. Jeg syntes den blev rigtig sød og sådan en vil jeg gerne prøve at lave en anden gang.
 
 
Den er med 1 mudcakebund, 2 lysebunde, hindbærmousse og chokolade creme, efter ønske fra kunden.
 
Hindbærmousse:
 
300 g hindbær eller jordbær ( husk at give dem et opkog i lidt vand i min. 1 minut)
2½ dl piskefløde
lidt sukker og evt. lidt vanilie
2-3 blade husblas
 
Afkøl frugten. Sigt for overskydende kogelage. Læg husblasen i blød i koldt vand, når den er blød, smelt i microen eller i gryden. Pisk fløden godt stift, vend bærrene i og smag til. Tilsæt husblasen og fyld i kagen eller stil på køl til det skal bruges :)
 
 
Figuren har jeg selv lavet og syntes hun er så sød, dog med skønhedsfejl, men dem kan jeg altid finde.
 
Vores dejlige franske bulldog har lige haft 1 års fødselsdag og det skal man jo fejre :)
Så mor her bagte lige nogle red velvet muffins med osteglasur, uha det er altså en god kage dejlig blød og lækker. Havde lige lidt blomster liggende til at pynte med.
 


Det var det for denne gang. Har gang i en dåbskage til næste weekend, så den kommer der også snart billeder af :)
Pas på jer selv derude
 
 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar