torsdag den 15. november 2012

Choky Rocky Road Fudge

HEJ ALLE :-)

Jo jeg er her endnu men tiden flyver bare så stærkt og jeg syntes ikke jeg har fået lavet noget der kunne være til interesse for jer.. 

Hunden er blevet stor og fræk :-) min dejlige bullerbasse.. Slår lige et slag for racen, DE ER KANON:-) nem at have med, vil gerne møde nye mennesker, elsker dit selskab, jamen jeg kunne blive ved. Er lidt trist over at vi ikke har "fundet" denne race noget før.. Hun er så lækker og hun skal helt klart have en "søster eller bror" om 1 års tid :-)
Kan man andet end elske sådan et fjæs.
Men må sige at det der står skrevet om at de snorker og prutter, er HELT sandt. Åh gud hvilken aroma de kan producere :-) og det er altid sådan en sniger, fissssst siger det og ja tak man holder helt op med at trække vejret... men man lære at leve med det...Snorkeriet er hun også god til :-) hende og min mand snorker omkap når vi går i seng hihi.. De er totalt cool, vores "fisen" sover ca 18 timer i døgnet og er rigtig aktiv i samlet 3 tror jeg, resten af tiden daffer hun bare rundt :-)

Nå men i køkkenet er der ikke sket rigtig meget på bagefronten, men lidt kan jeg da fremvise. eller mangel på samme. Har nemlig prøvet at lave Momses weekendfristelser, men nåede ikke at få taget noget billede af dem før de var væk... Hvilket må tale til deres fordel. De er rigtig god, opskrift og billede findes på Momses univers
Den første er After Eight cupcakes. De er rigtig gode og er blevet kvalitetstestet af kollegaerne :-)
Æren for dem kan jeg ikke tage, det er Annettes Kager hvor der også er opskrift. Men faldt for chokolade og mint kombien. Og der er super godt sammen.uhmmmm.

Idag har jeg så fået leget lidt igen. Jeg faldt over en chokoladebog hos svigermor, og den blev straks puttet i tasken :-)
Opskriften byder på sødt og saltet og er fantastisk... men en der skal nydes..

Den er nem at gå til og skal ikke engang bages, total winwin :-)
Du skal bruge:

225g mørk hakket chokolade
1 dåse kondenceret mælk
2 spsk smør
300 g saltede peanuts + 70 g til pynt.
3 dl mini marshmallows + 1 dl til pynt ( fandt dem i Søsterne Greene af alle steder)


Bland chokolade, kond. mælk og smør i en skål.
Sættes over vandbad og rør, indtil det hele er smeltet.
Rør peanuts og marshmallws.
Fordel på en plade eller form med høje kanter ( ca 23*33cm) husk at lægge bagepapir i bunden.
Toppes af med pynten.
Køles af under dækken af plastfilm. Satte min i køleskabet til sidst, da den stadig var noget klisteret idet, og det hjalp.


Det er ikke en "kage" mam skal have meget af, men uhmmmmm den er go´.. Alt hvad der er sødt og salt får min stemme..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar